Bez postojów i ryzyka kary DO 1500 zł!

Twój koszyk

Brak produktów w koszyku.

e-Toll zwrot środków

System e-TOLL znany jest wszystkim kierowcom, którzy przemieszczają się płatnymi drogami. Dzięki urządzeniom GPS i aplikacji opłaty za przejazdy płatnymi drogami pobierane są automatycznie i przesyłane dane do Krajowej Administracji Skarbowej. Opłaty mogą być dokonywane każdorazowo po danym przejeździe lub w formie przedpłaty i zasilenia. Wiele osób zastanawia się, w jaki sposób można ubiegać się o zwrot środków z konta e-TOLL, jeśli nie zostaną one wykorzystane. W tym artykule omawiamy wszystkie aspekty konta rozliczeniowego e-TOLL i możliwości zwrotu niewykorzystanej przedpłaty.

System e-TOLL – doładowanie konta

Na wstępie warto omówić wszystkie możliwości płatności w systemie e-TOLL. Każdy kierowca może wybrać, czy chce zakupić bilet za przejazd na stacji Orlen, czy korzystać z aplikacji lub urządzenia e-TOLL. W tym drugim przypadku kierowca powinien założyć Internetowe Konto Klienta, które może doładować w formie przelewu bankowego, płatności kartą lub przez płatność mobilną. Doładowanie konta jest także możliwe w stacjonarnych punktach – Miejscach Obsługi Klienta. Opłaty za przejazd pobierane są automatycznie i pomniejszają stan środków na koncie rozliczeniowym użytkownika o daną kwotę. Każdy, kto chce się wybrać w podróż, powinien doładować konto przynajmniej na kwotę, która pokrywa dany przejazd. Wiele osób decyduje się jednak na doładowanie znacznie większej kwoty. Co zrobić, jeśli dana osoba chce odzyskać niewykorzystane środki? Każdy może ubiegać się o zwrot środków z konta e-TOLL i jest to bardzo proste.

e-TOLL zwrot środków – konto przedpłacone

Konto przedpłacone to forma zasilania konta o środki, z których odliczane są opłaty za przejazdy. Minimalna kwota wymagana przy doładowaniu konta to 20 zł, a maksymalna kwota to 1000 zł. Jeśli jednak w danym koncie rozliczeniowym zarejestrowanych jest 5 pojazdów, to każdemu z nich może przysługiwać kwota 1000 zł, a wtedy saldo konta po zsumowaniu wynosi 5000 zł. Zasilenie konta o maksymalną kwotę jest wygodne dla osób, które przemieszczają się płatnymi drogami regularnie lub zawodowo zajmują się usługami transportowymi. Niezależnie, jakie środki pozostaną niewykorzystane na koncie możesz zwrócić się z prośbą o zwrot środków z konta e-TOLL. Nie wymaga to złożonego procesu, ale też nie jest dostępne za pomocą jednego kliknięcia aplikacji. Poniżej omawiamy zwrot środków e-TOLL  krok po kroku.

e-TOLL zwrot środków – krok po kroku

Coraz częściej kierowcy decydują się na zasilanie konta o większe kwoty, aby nie martwić się o doładowywanie konta w trakcie podróży. Zwrot pieniędzy za nadpłaty w e-TOLL możliwy jest przy posiadaniu Internetowego Konta Klienta (IKK). Aby otrzymać w e-TOLL zwrot środków, należy złożyć pisemny wniosek z informacją o środkach i prośbą zwrotu pieniędzy. Taki dokument można złożyć przez IKK lub w Miejscu Obsługi Klienta. Zwrot danej kwoty odbywa się w taki sam sposób, w jaki konto zostało zasilone. Jeśli dany użytkownik korzystał z karty przy zasilaniu konta, to środki zwracane są na tę kartę, a jeśli przelewem, to we wniosku należy podać również rachunek bankowy. To wygodna opcja dla tych, którzy wolą nie martwić się na zapas i mieć zawsze pod ręką środki na koncie e-TOLL. Możliwość odzyskania pieniędzy w razie niewykorzystania środków to zdecydowanie opcja, którą ceni sobie każdy kierowca. Nie musisz się martwić, że Twoje pieniądze przepadną.

 Monitorowanie stanu konta e-TOLL 

e-TOLL i zwrot środków to rozwiązanie, które warto mieć na uwadze, jednak przede wszystkim warto monitorować stan konta i przejechane odległości na płatnych drogach. Stan środków możesz sprawdzić, logując się do Internetowego Konta Klienta oraz przez aplikację mobilną e-TOLL. Poza stanem konta możesz także sprawdzić całą historię przejazdów na płatnych odcinkach i kwot za każdy przejechany odcinek. E-toll zapewnia intuicyjną obsługę, dzięki czemu wszystko możesz mieć stale pod kontrolą. Dla osób, które wolą skorzystać z rozmowy telefonicznej, dostępna jest opcja kontaktu z konsultantem Telefonicznego Centrum Obsługi Klienta. Regularne monitorowanie konta pozwoli Ci uniknąć pominięcia zasilenia, a tym samym otrzymania mandatów lub kar za nieopłacenie przejazdu.